antenna kapcsoló WIFI

Az ötlet onnan jött, hogy természetesen több antennám van és szerettem volna ha közöttük távvezérléssel tudok vátani. Elsősorban azért jött az ötlet, mert a rádiós szobától kb 40m-re van a torony. A torony tövében elhelyezett kapcsolókkal megspórolok jópár méter koaxot és persze az végfok is jobb helyen van az antenna tövében.

Sok lehetőséget megvizsgáltam és az általam nagyon kedvelt 8bites AVR mikroprocesszorok helyett most nagyobb vasat találtam, de az ára nem haladja meg a 8 bites megoldásét.

Legyen az alap egy tplink adsl router. Ebbe az esetben egy tplink TL-WR741ND. Cseréljük le az operációs rendszerét egy openwrt-s linuxra.

Innen lehet a jelenpillanatban aktuális verziót letölteni: link

Ez után be kell rá telnetelni és a root jelszót megváltoztatni. A továbbiakban már ssh-n lehet belépni az eszközre.

Én azt az utat választottam, hogy a kijelzőn a ledek helyére reléket rakok és ezek vezérlik majd az antenát és az erősítőt.

Így működik:

A relék és a kidobozolt router:

Relék

Relék

Alőször is kell egy init script ami kiveszi a ledek eredeti funkciójához tartzó kernel modulokat és átengedi őket, hogy GPIO (általános input-output) ként használjuk:

vi /etc/init.d/antenna

ez után be kell írni a következőket a scriptbe:

#!/bin/sh /etc/rc.common
# Copyright (C) 2006-2011 OpenWrt.org

START=99

start() {
rmmod ledtrig_timer ledtrig_default_on leds_gpio gpio_button_hotplug
cd /sys/class/gpio/
echo 14 > export
echo 15 > export
}

stop() {
echo stop
}

Ha idáig megvagyunk akkor  be kell állítanunk, hogy bootoláskor automatikusan működésbe lépjen:

/etc/init.d/antenna enable

Már csak egy weboldal kell ahonnan a reléket vezéreljük:

vi /www/cgi-bin/antenna
#!/bin/sh

CAT=/bin/cat
COLCRT=/usr/bin/colcrt

echo Content-type: text/html
echo “”

/bin/cat << EOM
<HTML>
<HEAD><TITLE>Antenna&amplifier</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor=”#cccccc” text=”#000000″>
<HR SIZE=5>
<H1>Antenna and amplifier </H1>
<HR SIZE=5>
<P>
<SMALL>
<PRE>
EOM

# if requested sometihing then process first the request.

if [ “$REQUEST_METHOD” = “GET” ]; then
amplifier=`echo $QUERY_STRING | awk -F “&” ‘// {print $1}’ | awk -F “=” ‘// {print $2}’`
antenna=`echo $QUERY_STRING | awk -F “&” ‘// {print $2}’ | awk -F “=” ‘// {print $2}’`
echo $amplifier > /sys/class/gpio/gpio14/value
echo $antenna   > /sys/class/gpio/gpio15/value
fi

# form antenna and amplifier
echo “<form method=GET action=\”${SCRIPT}\”>”

# first amplifier
echo “<H1>”
echo “Amplifier<br>”

b=`cat /sys/class/gpio/gpio14/value`
if  [ $b = 0 ]; then
echo ‘<input type=”radio” name=”amplifier” value=”0″ checked> Amplifier OFF<br>’\
‘<input type=”radio” name=”amplifier” value=”1″> Amplifier ON<br>’
else
echo ‘<input type=”radio” name=”amplifier” value=”0″ > Amplifier OFF<br>’\
‘<input type=”radio” name=”amplifier” value=”1″ checked> Amplifier ON<br>’
fi

echo “</H1>”

echo “<HR SIZE=5>”
#second the antenna
b=`cat /sys/class/gpio/gpio15/value`

echo “<H1>”
echo “Antenna<br>”

if  [ $b = 0 ]; then
echo ‘<input type=”radio” name=”antenna” value=”0″ checked>Antenna 1<br>’\
‘<input type=”radio” name=”antenna” value=”1″>Antenna 2<br>’
else
echo ‘<input type=”radio” name=”antenna” value=”0″ >Antenna 1<br>’\
‘<input type=”radio” name=”antenna” value=”1″ checked>Antenna 2<br>’
fi

echo “</H1>”
echo “<HR SIZE=5>”
echo ‘<br><input type=”submit” value=”Process Form”>’\
‘<input type=”reset” value=”Reset”></form>’

CAT << EOM
</PRE>
</SMALL>
<P>
</BODY>
</HTML>
EOM

Nem szép az oldal, de működik. Elérése: http://router-ip-cime/cgi-bin/antenna

És persze, ha a routert bekonfiguráltuk, hogy wifin vagy kábelen (ha van) elérjük akkor már lehet is távvezérelni a két relét. (azaz az antenna kapcsolót és a végfok bekapcsolását.

Remélem kedvetcsináltam az utánépítéshez.

A routeren több led is van így a scripteket átírva akár több eszközt is lehet vezérelni. Ha nem lenne elég GPIO akkor I2C-vel tovább lehet bővíteni a rendszert és akkor akár lehet mérni a végfok hőmérsékletét vagy akár swr-t is HI.

73 DX HA7MAC

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to antenna kapcsoló WIFI

  1. Alexander Pummer says:

    that link is broken ez a link nem mukodik http://router-ip-cime/cgi-bin/antenna
    73,KJ6UHN

  2. HA7MAC says:

    Hi,

    Yes it is a hungaryan language link in english: http://IP_address_of_your_router/cgi-bin/antenna HI.
    This only the URL where you saved the cgi file under webserver.

    I hope this will help.

    73 DX HA7MAC

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )